Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego

1. Imię i nazwisko: Maciej Kwiatek 2. Nazwa i adres szkoły: Szkoła Podstawowa im. A. Wł. Niegolewskich w Rudnikach 3. Stanowisko: Pedagog szkolny/Logopeda 4. Kwalifikacje: mgr pedagogiki resocjalizacyjnej z przygotowaniem… Zobacz więcej

Różnice i podobieństwa w rozwoju mowy osób z autyzmem i zespołem Aspergera

Autyzm i zespół Aspergera zgodnie z klasyfikacją ID-10 zaliczane są do całościowych zaburzeń rozwojowych. Wiele osób uważa, że zespół Aspergera stanowi łagodną postać autyzmu i ma z nim wiele cech… Zobacz więcej

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego

1. Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Anita Orzechowska 2. Nazwa i adres szkoły: Szkoła Podstawowa nr 89 im. K.K. Baczyńskiego w Poznaniu ul. Sochaczewska 3, 60-645 Poznań 3. Stanowisko:… Zobacz więcej

Oczopląs u dzieci niedowidzących i słabowidzących, a nauka czytania

Jak czytać przy oczopląsie? Oczopląs jest jednym z najczęstszych problemów wzrokowych, występujących u dzieci z dysfunkcjami wzroku. Występuje u wielu dzieci w wieku szkolnym, niezależnie od przyczyny niedowidzenia lub słabowidzenia…. Zobacz więcej

Kontrakty behawioralne – odroczony sposób wzmacniania pożądanych zachowań u dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

dr Anna Budzińska Kontrakt jest umową pomiędzy uczniem a terapeutą, która musi zostać zawarta tuż przed wykonaniem danej czynności lub zadania. Kontrakt behawioralny jasno określa, co dziecko musi zrobić, aby… Zobacz więcej

„DOGadajmy się” – dogoterapia jako forma wspierania rozwoju umiejętności komunikacyjnych

„DOGadajmy się” – dogoterapia jako forma wspierania rozwoju umiejętności komunikacyjnych u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz z trudnościami w porozumiewaniu się Umiejętność porozumiewania się z otoczeniem jest bez wątpienia najważniejszą… Zobacz więcej