Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia słabowidzącego – edukacja wczesnoszkolna

Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia (Załącznik do IPET) Imię i nazwisko ucznia: XXX Data sporządzenia dokumentu: XXX Rodzaj oceny: diagnozująca Źródło informacji: Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego nr XXX z dnia… Zobacz więcej

Rozwój dziecka poprzez zabawę – propozycja wczesnej strategii zabawy symbolicznej

Zabawa w życiu dziecka odgrywa ważną rolę rozwojową. Pozwala ona na zdobywanie wielu doświadczeń, odkrywanie wiedzy o otaczającej rzeczywistości, doskonali umiejętność poznawania przedmiotów i korzystania z nich. Podczas zabawy rozwija… Zobacz więcej

Przykładowe zasady wspomagania ucznia z niepełnosprawnością w okresie zdalnego nauczania

Zasady wspomagania ucznia z niepełnosprawnością w okresie zdalnego nauczania w ZPO w Koprzywnicy Utrzymywanie kontaktu z uczniem wspomaganym, jego rodzicami i wychowawcą prowadzącym poprzez e-dziennik Vulcan, rozmowy telefoniczne i komunikator… Zobacz więcej

Rozwijanie samodzielności uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną oraz ze spektrum autyzmu, mają różnorodne trudności edukacyjne. Obniżona sprawność intelektualna powoduje zaburzenia podstawowych funkcji poznawczych, trudności w uczeniu się i zapamiętywaniu treści nauczania, a także… Zobacz więcej

Rewalidacja uczniów słabowidzących – scenariusz zajęć edukacja wczesnoszkolna

Przeznaczenie: szkoła podstawowa (uczniowie niepełnosprawni – słabowidzący), edukacja wczesnoszkolna. Temat zajęć: Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Cele główne: wyrównywanie i kompensowanie dysharmonii rozwojowych uczniów, korygowanie zaburzonych funkcji tj…. Zobacz więcej

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty ubiegającego się o awans zawodowy na stopień nauczyciela kontraktowego

Cel główny stażu: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. Cele szczegółowe: poznanie zadań i zasad funkcjonowania Szkoły Podstawowej nr 5 w Lesznie, poznawanie dokumentacji obowiązującej w szkole oraz sposobów jej… Zobacz więcej

Zajęcia kulinarne, czyli po co dzieciom gotowanie?

„Wszyscy hobbici umieją oczywiście gotować, bo tę sztukę wpajają im rodzice jeszcze przed abecadłem – do abecadła zresztą nie każdy dochodzi (…)” J.R.R. Tolkien „Powrót Króla” Gotowanie to wielka przyjemność…. Zobacz więcej

Scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych – poziom edukacji wczesnoszkolnej

Chłopiec 7 lat – orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim Chłopiec 8 lat – orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – afazja ruchowa Cele: wzbogacanie słownictwa związanego… Zobacz więcej

Dom oswojony. Jak stworzyć bezpieczną przestrzeń dla dziecka z ASD – nowa publikacja książkowa

Dwie kobiety, matka dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz terapeutka mowy i języka, dzielą się swoimi doświadczeniami oraz praktycznymi radami pomagającymi wspierać rozwój dzieci autystycznych w środowisku domowym. Tara… Zobacz więcej