Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia z autyzmem

Imię i nazwisko: ……………………,   rok szkolny …………….. Klasa III Zagadnienia Informacje na temat ucznia/uczennicy 1. Indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne W celu indywidualnego wsparcia ucznia należy: – pozwalać uczniowi na… Zobacz więcej

„Jedyne takie oddziały w Płocku” – przedszkole dla dzieci z niepełnosprawnościami

Grupa dzieci, które leżą na dywanie i bawią się - trening umiejętności społecznych

Dnia 21 lutego przypada czwarta rocznica śmierci Anny Żaglewskiej, wieloletniego nauczyciela i wspaniałego, zaangażowanego w sprawy dzieci dyrektora Miejskiego Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi Nr 33 im. J. Vanier w Płocku…. Zobacz więcej

Historia w edukacji specjalnej – poznajemy zabytki Olsztyna z Mikołajem Kopernikiem

Wszyscy zadajemy sobie pytania, jak zaciekawić swoich uczniów historią, co zrobić, aby ich zaktywizować i zmotywować do nauki. W odpowiedzi na te potrzeby napisałam program własny, w ramach którego zorganizowałam… Zobacz więcej

Program zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z autyzmem

Imię i nazwisko ucznia: Klasa: I Osoba prowadząca: Tygodniowa liczba godzin: 2 Czas realizacji programu: rok szkolny I etap edukacyjny Program zajęć rewalidacyjnych powstał na podstawie zaleceń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w… Zobacz więcej

Program zajęć logopedycznych dla ucznia z autyzmem

Imię i nazwisko ucznia: Klasa: I Osoba prowadząca: Tygodniowa liczba godzin: 1 Czas realizacji programu: I etap edukacyjny Program zajęć logopedycznych powstał na podstawie zaleceń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w ………….. określonych… Zobacz więcej

Scenariusz zajęć dla uczennicy z głęboką niepełnosprawnością – rozwijanie percepcji wzrokowej

Temat: Zabawy z pudełkiem – co ukryte jest w środku? Rozwijanie percepcji wzrokowej. Scenariusz był realizowany na zajęciach z uczennicą z głęboką niepełnosprawnością intelektualną, z mózgowym porażeniem dziecięcym czterokończynowym. Data:… Zobacz więcej

Rozwijanie inteligencji wielorakich – inteligencja wizualno-przestrzenna

Zajęcia zostały przeprowadzone w świetlicy szkoły specjalnej. Temat: Rozwijanie uzdolnień i zainteresowań dzieci w kierunku inteligencji wizualno-przestrzennej Liczba uczniów: dowolna Cel główny: Rozwój umiejętności uczniów w obszarze inteligencji wizualno-przestrzennej Cele… Zobacz więcej